CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, 11 October 2011

GONE :)

red can makes me happy n smile..=')

 You can never learn to be strong ..
but you can DECIDE to BE strong ..

 Remember all the things we wanted..
Now all our memories, they're haunted..
We were always meant to say goodbye...
Even with our fists held high..
It never would have worked out right, yeah..
We were never meant for do or die...

I didn't want us to burn out..
I didn't come here to hurt you now I can't stop...

I want you to know..
It doesn't matter where we take this road..
Someone's gotta go..
And I want you to know...
You couldn't have loved me better..
But I want you to move on..
So I'm already gone..

Looking at you makes it harder..
But I know that you'll find another..
That doesn't always make you wanna cry..
It started with the perfect kiss then..
We could feel the poison set in..
"Perfect" couldn't keep this love alive..
You know that I love you so..
I love you enough to let you go..

I want you to know..
It doesn't matter where we take this road..
Someone's gotta go ..
And I want you to know..
You couldn't have loved me better..
But I want you to move on..
So I'm already gone..

I'm already gone, already gone..
You can't make it feel right..
When you know that it's wrong..
I'm already gone...
There's no moving on..
So I'm already gone..

Remember all the things we wanted...
Now all our memories, they're haunted...
We were always meant to say goodbye...

I want you to know..
It doesn't matter where we take this road..
Someone's gotta go..
And I want you to know..
You couldn't have loved me better...
But I want you to move on..
So I'm already gone..

already gone..
You can't make it feel right..
When you know that it's wrong...
I'm already gone, already gone..
There's no moving on,..
So I'm already gone....really down ..

im gone..

ilalalalla~~ never n ever..

.

 layann~:')

Wednesday, 17 August 2011

my weeding dream ♥ⓛⓞⓥⓔ♥

assalamualaikum...! hye gurls!!
i believe everyone has their own wedding dream...so do i! ever since i was a kid..i always wanted to have an awesome fairytale wedding....have a beautiful wedding dress, walking on the rose petals and dancing with my husband (my prince charming)...WOW....a very 'cinderella' fairytale story kn?wht can i say? a "malay cinderella wedding day"?ehehe...owh tht is not to include a horse drawn carriage to deliver the bride to her groom..hehe...too much storybooks lah! but who knows it might happen in my life soon? who knows?? ( sambil mengangkat kedua bahu) hee kn?kn? hmmm tht's the dream of every girl i guess...betol x?but i like to have lots of roses in my wedding day..like roses very much....♥ⓛⓞⓥⓔ♥

my wedding theme would be " A GARDEN WEDDING" as i said i like roses much .. my wedding should be lots of roses...i wanna make it real simple..i mean ...my wedding....is only for my close friends and family thts all..not too demand kn? hehehe....many people especially malays like to remain the old tradition with a malay wedding dress...buat kenduri besar2....but for me...is not wrong kn to hv another thing tht might be out of the circle....! huh! kenduri pon xpayah besar2 sgt....cos is membazir je....jus make it nice and simple and buat yang wajib je...heee...kn? betol x???hahah...love it....muahhhhh!!!


so, the theme is a "garden wedding"...thts wht i always wanted to have! ngee...simple je mcm cite omputeh 2...just simple ..i mmg cuke simple2 nehh....bajet lerr...
hmmm then kalo kawen mst kene pk pelamin plak kan? for pelamin... yg mcm ala2 garden wedding sama gak...nak roses jugak...heheh mcm ni ok? I LIKE je..pelamin 2 must ikot theme...since my theme is a garden wedding...haha...( cian my husband kn suma pink) haha...jus mcm neh lah...not necessarily pink...purple or white pon ok! hehhhe...:)

                                                                                                     
ni pon i cuke..sbb da roses..huhu..merah+putih..garang gituh..!!                                                            
waaaaaaaaaaaaa~like that...maw la cenggini...sbb full purple..=)     
for guest i wanna make it nice as well....dah berngan2 dah...special decoration for my frens n family members...hehe...

this for my guest !!!cantik dop??see..roses lagi...^_^ pink.soft color lol :"P    


lagi manyak taw munge nyeee....waaaaaa...sejuk mata memandang..!!

sungguh menarik..nk je uat cmni..tp wrne purple+pink..mAHALL kot..!!  dpt ke:')


look nice with roses all over...VENUE??hmmm 2 lah belom fikir lg kat mn kt malaysia neh seswai...but saw one of my frens wedding, a chinese, she just having a wed ...and a garden wedding was her choice too...cantik tmpt 2...cant upload pic here....soon ok....tp m 100% sure tht was in malaysia! so i still hv a chance lah kn to have a wedding like this??? lol....insya-ALLAH....mudah mudahan..angan je lebih..heheheh..

then.......and and! i berangan jugak every each of my guest will has a cute roses cupcake..heheh mcm ni!

da cakap moon cake...mesti la nk gok..heeeheheh :P



hmmm wut else eh? owh owh my WEDDING CAKE! my wedding cake of cos lah kene ade roses jugak! suka kn roses..heee....simple je my wedding cake...xnak sarat2! one layer is enough...hmmm...hehehh...nk jugak pink nye...hahah..~


nyum3...nyummy....maw jgk kn?sape xmaw kn...heheh..

then come my WEDDING GOWN! muslimah wedding gown lah...due to m wearing hijab...hehe...who said wearing hijab xcantik in wedding?? xlah...is not something yg old fashioned or obsolute! kn be awesome ape! i just google nk tgk wedding dress yg muslimah pakai...then i found this...kinda like it! heheh...!! heh...tapi makeup i simple2 jew okie...nak garang biar nampak betul2...tapi law blh biar smoothly jew kan...^_^


siap ade rose lagi tengah2..cam mengandung pon ade! tp nice taw..








nampak ayu gituh dan sopan!! kan3??=)   









ni nampak cantik jugak...terselah sungguh!! keayuann.^^

seksi sikit...heheheh...tp cantik kn batu2 tuh ^_^ !!  


ni time nikah pon sesuai..cantik sungguh semunye..!!! 











same cam ade 1 tadi..tp y ni warne pink lembut tuh cantik..design pon ^^!!











ni paling geramm la!! sebab purple kot...wow!!teruja i..:P








cam bidadari da rasenye..nak3!!!!







ni paling beshh la kn gojess gituhh..walau nampak sarat dgn munge nye !!^^









agak unikk...warne fov i ...ala2 arab cikit..indian cikt!!^^








alu la kite...eheh..tutp2 gituh...^_^nicely..









ehhh...silver kot...agak cun lol..=)








ni da cantik..tp tu la..sakit pale..byk cgt ltk ats pale...=)








cute... mahkota dy kecik..tp xsesuai ngn i.muke i bulatt ^^






ayuu uh...santek cgt da...muslimah uh..^_^



lASTLY....and...my wedding i nak ada FLOWER GIRL jugak!! heheh......




purple+pink jugak...heheheh...cuke taw..  .!!=)



.2 je lah...my dream wedding...berangan je lebih...dpt ke tak agk nye.. hehehe...but berangan xsalah kn...?I WISH I WISH I WISH to have a wedding day just LIKE THIS! hehe..insyaAllah...BERUSAHA...!!!!
cahyoxxxxxxxx!!!!


layan la maher zain jap...ehhehehh....^_^

the rest of my life...



I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along

And theres a couple words I want to say
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you

For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever
I`ll be there for you
I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along

And theres a couple word I want to say
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and foreverI`ll be there for you
I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me
I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally
For the rest of my life
I`ll be with youI`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you
I know that deep in my heart =)

lovely..anna lyana =))





Friday, 12 August 2011

tips nak muka tanpe jerawat dan lembut bagaikan sutera..kuikui~

assalamulaikum...hyep2!! u all law nak taw rahsia muke jd halus n mulus...lembut bangat gituh...heheh..
sila gunekan tomato...xkire la korg nk gune tomato kecik2 o besaw2....hehehe...~~
janji tomato....korang nak hiris nipis2....letak o tepek kat muke2 korg yg omel dan cute tu pon ok taw...hheheh...atau nak lebih elok..blander la tomato tu o penyek2 kan nye....jd kn la seperti mask kt muke korg tuh...korg uat skali pon da terasa lembutnye taw....nk lbh mulus....buat la tiap2 ary taw2....ehehhe....
jgn jadi cam ana ..bz memanjang sampai xsempat nak buat...huhu...tapu law nak kulit korang lembut jugak...........gne air beras yg tlh dibilas yg first taw...atau korg bland jew beras tu...uat cm tomato tu ley jugak...sbb memutih kan kulit korg lg....membuang sel kulit2 mati tu...jgn lupe selawat k sygggg.....hhehehe....selamat mencuba la ye teman2...^_^

Tuesday, 19 July 2011

ting tong selasa ! !

assalamulaikum...hyep2!! da lame x update blog...ary ni nk cite cenggini..mmg geram la an...ingatkan ary ni ley la happy...tp da plak bende uat sakit hati...astagfirullhala'zim...menyampah nye ngan makhluk yang sempurna di jadikan oleh allah s.w.t...kenapa mesti nak cari masalah...lelaki dan perempuan sama jew...e...e...e..geram sungguh ngan burung hantu...selama  ini terus bersabar...kerna ramai cakap sabar itu separuh daripada iman..dan sabar itu juge sifat yang baik..dan di sukai oleh allah s.w.t...tp kadang2 tu la...sebagai manusia yang lemah tak lari dari sifat itu...tapi setiap org juge ade tahap kesabarannye..hari ni macam2 yg berlaku da..cume untuk menjadi sempurna tp kadang2 sesetengah org fikir lain...kenape la mesti begitu..luluh sungguh hati ni..tapi takpe..law da jodoh x kemane..dan law perhubungan persahabat itu da macam tuh pon..nak wat macam mane..walaupon da macam2 cara utk cube berbaik...sy gelar bg mereka yg ade sifat ni ialah burung hantu...aalalalalalal....sape2 law terasa maaf la ea...xde kene mngena dengan sape2 pon...nak tengok tak burung hantu tuh??meh tengok.....


ni la burung hantu tuh...cube teka jantan ke betina???

kenapa??kenapa??itu lah persoalan yang selalu timbul dalam pale  neh....kenape la perlu ada  sifat iri hati dalam diri seseorang ??...jum kita renung2 kan ye wahai teman2....

Agar kita tidak terjerumus dalam penyakit hati yang satu ini, maka ada beberapa cara  yang bisa kita lakukan, di antaranya ...
1. Pertebal iman dan rasa yakin pada takdir Allah.
2. Mengingat akibat iri yang akan berdampak di dunia maupun di akhirat.
3. Selalu bersyukur dengan yang sedikit
4. Selalu memandang orang yang di bawahnya dalam masalah dunia.
5. Banyak mendoakan orang lain yang mendapatkan nikmat dalam kebaikan  karena jika kita mendoakannya, kita akan dapat yang semisalnya.
Mudah-mudahan setelah teman-teman membaca...teman-teman blh  menyedari akibat buruk dari sifat hati yang bernama iri. .atau iri hati..

Sunday, 19 June 2011

mata bengkak cam penkek..huhu.¤*(¯`★´¯)*¤°

assalamualaikum..hyep2!! ..wee~ary ni mungkin last aq update blog..lepas ni..mngkn amek mase lame tuk tulis..hihi...xpew3..insyaALLAH..law da umo pnjg xkan ke mane kan3??hehe..ary ni aq masih dlm keadaan sedih..tp aq tulis cam mood aq ngah senyum plak..pada hal..air mata aq cam air hujan acid da ha...huhu..jatuh plak kt pipi aq y bambam ni..dan hidung aq da cam bunyi hon kete katak da ha..sonk senk jew...huhu...tisu pon hbs aq keje kan..nsb baik yg lain da tito..blh la aq ngs puas2..dan mengarut2..huhu....

<(' .' )>
malam ni memg la aq terase sdh cgt2...tp nk uat cm ne..aq ni mmg hati jns mudah tersentuh...aceceh..mcm da plak org y sentuh hati aq ni..hehe..ade ke??xde la...~~ hehe....sebenarnye hati aq ni lembut cam kain sutera tuh y jd laguni..huhu..(oihhh kua da utara nya) lalala..hehe..aq cume nk tulis je ha..sbb pas nii aq xdpt update blog..harap2 aq xla lupe blog ni mcm blog aq y sebelum2 ni..aceceh..manyak tol blog aq ...hehe..tuh la..manjang lupe id..tuh y wat baru je keje aq...heeheheh...

^( '-' )^
aq terasa jauh sangat diri aq skrg...knpe???aq pon xtaw la..bkn jauh dgn ALLAH s.w.t tp dgn dunia..aikk!! apew aq merepek ni..haha...opss!! maaf2...ceritenye..aq cume tergaggu..jgn pk bkn2...trganggu dgn environment aq jew...huhu..macam2...aq pon da bosan asyik ckp bende yg same jew...hehe....nk tgk tak rupe aq ngs??haha..jap2...kat bawah ni ada.....:))

bambam kan2??:P
v( ‘.’ )v 

ni la pic aq waktu aq p cosmo world...huhu..ni la akibat ngs...xbrhenti aq ngs..smpi la mlm ni..huhu..sume tye..
sampai ade nasihat kan supaya jgn bunuh diri...huhu...dorg cam taw2 jew..acecehh...gemuk teramat la pic aq ni jd nye...time aq kua ni..aq xpkai bedak langsung..tudung pon senget..kan3??hehe..tp memang malu la..sume org pandang..malu la..taw2..ahahah.....;) aceceh....time ni jugak mase aq duk2 jew tgk org main..blh jugak air mata aq mengalir...huhu...sedih2...haha...okie3...tgk la pic aq 1 lg..ni lebih clean n clear..acecehh...:P


comel ke comot?mesti la comot..:P


first time aq jd camni..haha....xpew....sekali seumur hidup...memang pelik..law la waktu ni..aq fikiran singkat memg aq terjun bangunan...tp ni la jd nye..hehe..maw tito la..da ngantuk la kwn2..huhu..ni jewla ctew last mlm ni..lepas ni aq da xupdate tuk mase yg lame la jgk...huhu...sebab aq da xbelajar da..huhu...:)
nyte dear..opsss!!! sape dear??hehe...acecehh..nakal2 plak ....hihi...tata..^_^


Saturday, 18 June 2011

for the rest in my life...



assalamulaikum..ketika ini aq cume sedih..kerna di katakan tidak pernah faham nya..aq btl3..sdh..sedangkan selama itu aq selalu mahu dy jujur dgn ku...tp hari ini katanya...bru dy jujur...knpe selama ini dy x jujur pd qu??knpe sudah melepaskn bru mahu jujur???...aq tidak faham..dy mahu pujuk ku...tp dy juga mgatakan perkara y menyakiti ku...selama ini apew  aq buat dy xpernah kesah...tp xla semua..tp skrg dy ckp dy kesah..aq xfhm la dgn org y pernah aq syg ini...mengapa perangai nya sedemikian begituh....sedangkan dy juga kata akan selalu menyokong ku..tp rupa nye hanya di depan ku saja...sudah tahu bahawa aq berbeza dgnnye..knpe dy masih dgn ku??sudah beberapa kali aq ckp...jika tidak serasi tidak perlu meneruskan perhubungn itu..tp dy tidak mahu..katanya kalau tak serasi tak kan bertahan sampai kini katanya..tp skrg..sudah lain..akhirnya kesabaran nya tiada lg...sudah aq bg tahu sejak dahulu..jgn berjanji2 dgn ku...sbb aq tahu tak kan sorg pon  akn boleh faham ku jika ssorg itu btl2 tidak menerima aq seadanya....so tidak perlu menyalah kan org lain utk puaskan hati tuh...dan tidak perlu berpura2..smpi mempermain kn org lain...jika marah..luahkn..xperlu nk tahan2...sebab nanti lain jd nye..skrg ia tahan sbb itu jd begini...kerna selalu sgt x jujur...ituh la cerita nye..mengapa...???? kalau sesorg itu jujur xkan nye jd begitu...kesimpulannye...jika kamu tidak boleh mnerima org kesayangan kamu itu ade kekurangan jgn cube utk menjd kn dy kekasih mu...biarkan..cari la pasangn yg kamu rase ia sesuai dan terbaik bg mu....dan jgn pkse tuk mencintai..menyayangi...mengasihani..dy kerna tkt hati nya terluka..kerna jujur se awalnye adalah terbaik....jgn sudah xtahan ..boring..atau akhirnya..baru anda mengatakan kekurangn nya....
ini la yg terakhir untuk ku tulis dalam blog ku....so jujur la kamu dalam perhubungan walau bnd itu menyakitkan hati mu...sekurang2 nye kamu blh menerima nya seawalnye y blh......tidak la seperti akhir cerita baru jujur....=')


Listen to your heart before you go....now i want go...just live...

Thursday, 16 June 2011

syukur+gembira...~~

assalamulaikum...hye2 kawan...malam ni sy sungguh gembira..sgt2..sbb sy telah rasai k'gembiraan kot..walaupon papew pon..ktew mesti senyum..kan2...senyum lah  slalu..katanya awex mude....lalalalala~ :))
sy rase bertuah cgt..sebab allah swt..masih kan syg sy ni..still ada lg..alhamdllah..so utk meraikan kegembiraan ni mari ktew bersyukur ats rezekinye y di berikan....^___^


Kita tak blh mengubah masa lalu..
tetapi dapat menghancurkan masa kini..
dengan mengkhawatirkan masa depan...
Bila kita mengisi hati kita dengan penyesalan untuk masa lalu..
dan kekhawatiran untuk masa depan..
maka kita tak memiliki hari ini untuk kita syukuri..
layan la lagu ni..:))


Wednesday, 15 June 2011

kisah moyonk,sedih cam hamster xdpt makan...¤*(¯`★´¯)*¤°

sedih..:'(

assalamulaikum...hyep2!! mlm ni makcik btl2 sedih....xtaw knpe..dala skt2..then da plak ckp makcik pengaruh y xbaik...sepattnye x pon..masing2 da besar2...pndi2 la pk..apew kene mngene ngn makcik..bukan makcik hisap dadah ke..buag sampah merata2 ke...nk salah kan makcik plak..geram la..makcik plng2 xcukeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..!!!! org salah kn makcik sedangkn makcik xbuat papew...geramm..law dak kecik xpew...ni da besa..blh pk sendri la oiiiiiiiiiiiiiiiii.....haaaaa...btl2 tempe makcik mlm ni..law xcuke cakap...gua xgerann laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....astagfirullhzim...macam2 da keluar kat blog ni..marah cgt ni..tp makcik agk terkilan la...makcik rase cam da xde sape2 lg kat dunia..family pon cam xde jew..loss...nothing to me now...knpe la sume ni menimpa makcik...????knpe??katakanlah????!=((
walau mcm mane pon makcik cube nk keluar dr bnd2 alah sume ni...tp makcik perlukan hbs belajar..then da hbs..nk lari jauh2....da xmaw taw tntg sape2 da...bercinta pon manjang sedih..single pon susah dan sedih....belajar pon memberi tekanan sorg2..dala sorg2 pmpn..sume lelaki..mane da pmpn blh tahan mcm ni..dala mkcik ni muke low profile...xfamous pon..xcantik pon..gemuk...muke cam ayam betina xckup makan...aish2...sedih2...lg 1..kesihatan...ni la plang2 mkcik benci...law xsht..mkcik terbaring jew..walaupn msh mude...asyk p hospital jewla...doctor pon da bushan tgk muke aym betina pencen ni..huuu....sob sob..so now..camne????makcik da xde sape2...mkcik nk belajr xde semngt...bercinta pon cam xbersemangt...manjang ngs...single pon xblh3....sedih jgk....mkcik macam nk bnuh dri buat kali kedua jew..tp sape y peduli law mkcik mati pon...so skrg..selagi blh bersabar..mkcik sabar la...walaupon hati tuh da pecah..xblh gam da...xblh selotap da...xley stapler da...cantum lg la...x..............................
moge rzeki tuk makcik selalu ade...moge mkcik blh bersabar....law x...mkcik akn bnuh dri...akhr nye...slmt mlm..='( ni lagu makcik mlm ni....█ ▆ ▅ ▃ ▂



layan la lagu nih..tp bkn tuk cinta cintun jew...hmm..adess....^__^'

kawan moon ٩(-̮̮̃•̃)۶...

hargai la teman2..=)
assalamualaikum..hye2 ..! mlm ni nk ctew tntg kwn2 sy...termasuk la kawan baru..n lame2 ke...hehe..kwn2 sy ni name nye agak pelik bg sy..huhu..
muke xla encem...n xla lawo..hahhah..aceceh..guraw jew...tp baik hati n pelawok juge...dan kdg2 cam xbetul pon ade...entah org mane la ek..tp org kmpg jugak y same eh..huhu~....tp kisahnye...agak pelik...mmg pelik budak ni...sungguh pelik..=)
walaupn sy rmi kawan..ade juge y ckp murah dgn senyuman...dan  sombonk..xtaw la nape..??agak pelik la...
tp mcm mane pon sy tetap senyum jew selalu..
mcm mane pon persahabatan ktew dgn teman2 harus la kite menjagenye...jika baik kte pon ptt membalas dgn kebaikan juge yew..
tp papew pon sy hrp persahabatan kteorg...kekal hendaknye..ni lagu untuk teman2 qu..=)


dri kumpulan brother..nasyid ktew mlm ni.. ♫♫♫•


teman sejati..


Selama ini
Kumencri-cari
Teman yang sejati
Buat menemani
Perjuangan suci

Bersyukur kini
PadaMu Illahi
Teman yang dicari
Selama ini
Telah kutemui

Dengannya di sisi
Perjuangan ini
Senang diharungi
Bertambah murni
Kasih Illahi
KepadaMu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan
Kasih sayang kita

Kepadamu teman
Ku pohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telah kuungkapkan
Segala-galanya...

KepadaMu Allah
Kupohon restu
Agar kita kekal bersatu
Kepadamu teman
Teruskan perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan
Telah kuungkapkan
Segala-galanya
Itulah tandanya
Kejujuran kita

Tuesday, 14 June 2011

kisah terjumpa cicak tokek !! =)




ni la cicak tokek..xsangke sy..geli2..^^


assalamulaikum..kwn2 ....dgrkn
kisahnya...tgh ary td..mase tgk tv..terpandang la ats almri kaca tuh..xsangka plak bende alah ni...
ingatkan iguana masuk rmh...btl2...xsangka...e...e....geli2...masa nk tgkp tuh...dalam 1 jam la masenye jugk..
sush jgk nk tgkp...sume org dlm rmh geli..nasib penyelamat dtg...kteorg pgl dy..'bubu'..
bubu telah mnyelamatkan kteorg..dan menangkap tokek..tp cara menangkap itu agak comel...xsempat nk rakam..huhu..
kalau korg nk beli bende alah ni..contac lasy cepat2 aww....plissssssssssssssssssssss....
seterusnye...ank buah sy pon geli jgk...tp dy la jage sgt bende tuh..tggu smpi ptg...papa dy balik....ingtkn nk jual...
tp wktu mgrib lepas sy solat...dorg ckp tokek terlepas...punye geli geleman...ya allah..tkt sgt bende alah tuh masuk dlm bilik...rupe2 nye...ia terkeluar dr kotak...tp ape yg pelik...???blh plak bende alah tuh keluar...xtaw keluar mcm mane...
dgn penuh risaw...kteorg pon pgl la hero kteorg....iaitu 'BUBU' utk dtg myelamatkan kteorg lg...
bubu dala pening pale..agak risaw la sy...tkt....tp mase nk tgkp tokek...rupe2nye...bilik tunggang langgang...
tokek pon berjaya di tgkp skali lagi...berpeluh2 bubu..ciannye...y penting dy sungguh berani...mmg cuke la sy sbbtokek tlh berjaya di tgkap....setelah selesai...sy pon buat la air sirap dan goreng nuget ..utk bubu...
bubu berpeluh2...siannye...agak letih la...dala pening pale...da hbs ckp2 tuh...bubu pon balik rmh...sume org dlm rumah...penat tgk tokek tuh...hari ni agak popular la...si cicak tokek tuh dlm rumah...sume org ckp pasal dy jew...huhuuh....tuh  jewla...hhi..~~



ini BUBU...hero kteorg hari ni..=)

Friday, 10 June 2011

Kata hatiku malam ini 10hb jun 2011…:’)

٩(×̯×)۶



dak debab ●︿●


Assalamualikum wbt…alhamdllh..berbuka juge sy..hari ini sy menikmati hidangan y sungguh lazat..macam2..mlm ini aq merasakan seperti hari2 sebelum ini…aq tertawa,menangis..untuk melegakan hati ku..dan aq juge mengaji kerna itu blh membuat qu tenang..aq juga berpuasa..alhmdllah…byk perkara yg aq buat untuk melupakan mcm2 masalah yg ku hadapi..tp ia nya xpernah berakhir…ada aje insan2 yg melukakan perasaan qu…meluluhkan perasaan ini…tetapi aq cuba tabah kn diri ini…semakin hari semakin layu diriku…mungkin org lain x perasaan…tp aq tiap2 masa,waktu,jam,minit,saat,..aq memikirkan..

Aq juge slalu dgr  zikir ini untuk menenangkan hatiku…
waktu sekolah hingga mase aq kat kolej...

Layan la wahai teman2 ku….beshhh….^__^






Insyaallah…bila teman2 dgr…blh mengalirkan air mata..ia selalu terjadi pd  ku…if kwn2 nak zikir..sila letakkan telapak tangan kanan di hati…dan teman2 ingat la..hayati la…zikir tersebut…semoge berjaya mendapat ketenangan ..dan selamat beramal yew...:=''))






Dan ini pula lagu ku…selalu temani aq…
…ia memberi byk makne bg ku…
Aq selalu bersemangat bila mendengarkan lagu ini…sbb aq mengharap aq lbh kuat..xla ngs jew..sbb aq ni slalu cgt mngalirkan air mata…mgeluarkan,dan menyuburkan roma di pipi ku ini…huhuhuuhu…
1 lg..bile aq sedih aq dgr lagu ini ….slalu sangat2…mungkin sbb itu teman2 mgatakan aq ini sensitif la…sentimental la…hati lembut la…lembik la..mcm2 aq dpt…tp aq xhiraukan sgt pon…yg penting aq taw apew y aq rasew…kan3???



        ((((|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|))))

                                                          
                                                              



                  Layan la…cukew cgt lagu nii……………cgt2….

                                                  

 ............(0 0)
.---oOO-- (_)-----.
╔═════════════════╗
I love this song la bebeh...
╚═════════════════╝
'----------------------oOO
........|__|__|
.......... || ||
....... ooO Ooo






Wednesday, 8 June 2011

cerita ku selepas berbuka puasa.....:'o






beginila hatiku kini..

alhmdllah...selesai puasa qu pd bulan rejab ini..bulan rejab adalah bulan allah..diwirytkn bhwa bulan rejab itu adalah bulan allah s.w.t...dan byk manfaat puasa dlm bulan ini...marilah wahai teman2 qu puasa ramai2 pd bulan yg mulia ini....tp..........malam ini aq rasew sungguh sedih..rasew ditipuw..kenape perlu tipu pd qu...katanya..dy xpernah marah qu..katanya dy slalu jujur pd qu.tp aq terase sedih setelah membacanya.....rupenye selama ini dy xdpt tahan dgn apew y berlaku..dlu dy berjanji mcm2 pd qu...tp dy yg pergi..aq tahu kerna hatinya tidak blh berbohong...aq sudah berulang kali katakan y sebenar2 nye...akhirnya...dy tipuw padaqu..aq btl2 sedih ya allah...mengapa setelah yg pernah aq lalui sebelum ini berlaku lg terhadap qu...:') tp aq tetap senyum...aq cube senyum supaya tidak mahu perasaan sedih itu hadir...keluarga qu suka pada nya..tp sejujurnye mereka hnye melihat luaran..mereka tidak tahu apa yg pernah berlaku di sebaliknya...


aq sabarr...walaupun dy xprnh mrh pd qu..tp setelah aq membaca nota itu..baru ku tahu dy bgtu marah pd qu...dan dy kata aq ini hanye persinggahan pd nya..luluh sungguh jntg ku bile aq membacanya....ya allah..sungguh sedih... berikan lah kekuatan pd qu utk melalui sumenye ini ya allah..


jika ini kali kedua aq berasa begini..biarlah perasaan ini jd kn akhirnya....aq x maw lg..perasaan ini hadir dlm diriku lg..mungkin ini akn menambahkan kesengsaraan diriku...selama bbrpe tahun ini aq sudah berasa byk bnd pahit...masalah keluarga ku.,..dlm perhubungn...dlm pelajaran..dan juge kesihatan qu...sume nye memberi kan kesan yg btl2 besar yg membuat ku sakit...dlm hidupku aq cuma mahu kesihatan qu senang...aq tidak mahu skt lg ya allah...beri lah peluang utk aq sembuh dan lalui hidup seperti teman2 qu yg lain ya allah....aq baru mahu mulakan semnagat yg baru..memg btl..sepatutunya aq x perlu mempercayai atau mengharap apa2 dlm hidup ku....


aq hilang sumenye....lg2 semangat qu bila aq tahu sume ini...mudah mudahan allah s.w.t...memberi kekuatan dlm diriku..dan ketenangan kembali ya allah......aq btl2 kecewa buat kali kedua nye...mungkin aq cuba buat yg terbaik..tp aq sering di fikirkan lain..tp aq telah melihatnya..telah membacanya...tak kan itu sume bohong juge??????...sudah byk kali dy memohon kemaafan tp itu sumenye palsu.....allah telah memberi jawapan...pd soalan aq...sumenye sudah terjawab....






Selagi kita masih hidup, ALlah masih memberikan kasih sayang kepada kita. Maka Allah memberi kesempatan kepada hamba-NYa untuk minta maaf... pasti akan diberi maaf sebelum ajal tiba....Tebarlah kasih sayang di bumi, niscaya kasih sayang dari langit akan tercurahkan kepadanya..:''))...alhamdllah...



Thursday, 2 June 2011

PIANO STYLE....♬ ♪ ♩ ♫ ♪



     ♬ ♪ ♩ ♫     ♬ ♪ ♩ 

First off, the name Moonlight is not associated by Beethoven, but a named named after he was dead. In fact, I'd assume that if Beethoven heard it named that he would be furious. He hated it when people named his pieces.

Apparently, a common story is that Beethoven wrote the sonata when playing the piano for a blind girl at night...

It's not to be at all true... In fact I heavily doubt it...

I think that it was written just like any other sonata. To be a sonata, not to portray anything... I don't think there is any special meaning behind it. If you play it backwards, it won't tell you the mysteries of the universe...

The piece itself is not only overly popular today. It was very popular when Beethoven composed, and he thought it rather annoying... He said "Surely I've written better things..."

When listening to the first movement, my mouth gets strangely foamy. I feel as though I've heard this millions of times and I get quite fidgety waiting for it to end.

I love the second movement. So joyous!!!!!!!!!!So simple, quick and delightful!

The third movement is great, with some great melodies and exciting moments...

i love so muchhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh this song..very nice ....

 try yeahh..... 

Wednesday, 1 June 2011

broken heart !:')



mungkin setiap perkara ada hikmahnya...kita perlu fikir sebelm melakukan sesuatu perkara...yg telah terjadi biarkan ia menjadi pedoman...itu lebih baik..utk waktu hari ini..esok dan seterusnya...insyaallah..

katanya..

“Love never dies a natural death. It dies because we don’t know how to replenish its source. It dies of blindness and errors and betrayals. It dies of illness and wounds.. it dies of weariness.”
=
Cinta tidak pernah mati secara alami. Cinta mati karena kita tidak tahu bagaimana cara mengisi sumbernya. Cinta mati karena kebutaan dan kesalahan dan pengkhianatan. Cinta mati karena sakit dan luka...cinta mati karena kelelahan.



Tuesday, 31 May 2011

hati ku luluh !! :')



ceritanya...

broken heart..


Aq terasa sedih...dengan diriku sekarang...banyak perkara yang membuat ku rungsing..tapi x apa2..mungkin ini ujian yg ALLAH s.w.t..berikan kepadaku..
setiap hari aq memikirkan perkara ini..tapi semakin hari semakin aq sakit memikirkannya...mungkin sudah tiba masa untuk aq melupakannya..tapi bagaimana??mungkin dengan membuat aktiviti berfaedah mungkin boleh...
semuanya bergantung pada diri ku..walaupun sakit ku kadang2 sukar untuk aq melakukannya..tapi aq tetap untuk melakukannya..supaya diri ku tidak lagi dalam kesedihan...semoga aq dapat lalui hari aq esok dan seterusnya dengan hati yang kuat...
biarkan kisah ini menjadi kisah yang terakhir...dalam hidup ku sebelum aq menemuai hati yang baru..mungkin..

Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi," Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?". Jawab titis air mata kedua tu," Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja."
Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu...


ni lagi satu cerita yang aq suka..




KASIH duduk sendirian di hujung sudut perpustakaan.Tumpuan KASIH tidak terus ke buku. Fikiran KASIH menerawang ke tempat lain.Buntu memikirkan masalah yang menimpa.Apa yang pasti KASIH takkan sekali kali lari dari masalah itu.KASIH takkan mengaku kalah dengan perasaan sendiri....

Dari jauh CINTA yang duduk bertentangan dengan meja KASIH asyik memerhati gelagat KASIH.CINTA tahu waktu sebegini KASIH pasti akan menghabiskan masa di perpustakaan.Sudah lama CINTA meminati KASIH tapi CINTA tahu KASIH tidak mudah menerima CINTA.CINTA terus memerhati wajah KASIH menyayangi KASIH dalam diam.CINTA lantas sedar KASIH seakan menghadapi masalah besar.Wajah KASIH seceria selalu, bagai di rundung duka.Tiba-tiba CINTA terlihat kelibat KECEWA....

KECEWA menarik kerusi di sebelah KASIH.CINTA perhatikan saja gelagat KECEWA yang mengganggu KASIH.Nyata KASIH rimas dan kelihatan kurang selesa dengan kehadiran KECEWA....CINTA dapat lihat api kebencian di mata KASIH tapi apakan daya.CINTA hanya mampu melihat dari jauh.KECEWA memang berpengaruh.CINTA sedar KECEWA sudah lama meminati KASIH kalau tidak masakan KECEWA sering mengganggu KASIH.KASIH tetap tidak melayan KECEWA.dibiarkan KECEWA berlalu sepi.

Tidak lama selepas itu, kelihatan SEDIH sahabat KASIH menghampiri KASIH.Mereka mengajak KASIH keluar.CINTA bersedia untuk mengekori mereka.Hari ini CINTA pasti dan benar-benar yakin apa yang akan dilakukan.CINTA lekas mengejar mereka.

"KASIH..KASIH..KASIH.." tercungap-cungap CINTA mengejar KASIH menjerit nama KASIH."Boleh CINTA jumpa KASIH sebentar..?"KASIH mengangguk..

"Iya..ada apa yang boleh KASIH tolong CINTA?".Waaaaaaah..lembutnya suara KASIH.Jadi tidak hairanlah jika terlalu ramai yg ingin rapat dengan KASIH...

"KASIH, sudikah KASIH menerima CINTA?"

"Apa?CINTA bermimpikah?CINTA sedar tak apa yang CINTA katakan?KASIH minta maaf.Biar KASIH jelaskan.Andainya KASIH terima CINTA, kecewa pasti datang mengganggu CINTA dan KASIH.CINTA mungkin takkan mengerti tapi KASIH harap CINTA terima keputusan KASIH ni. KASIH minta maaf."KASIH ingin berlalu pergi.

"KASIH..KASIH..tunggu.Dengar apa yang CINTA ingin katakan pula.Beri CINTA peluang untuk buktikan pada KASIH.CINTA tahu KECEWA pasti akan melakukan sesuatu jika kita bersama tapi tolonglah CINTA.Berilah CINTA peluang.CINTA dah lama perhatikan KASIH.Dah lama menaruh hati pada KASIH.Tolonglah KASIH."

"hmm..CINTA..nanti KASIH fikirkan dulu ye.KASIH pergi dulu.SEDIH dah lama tunggu KASIH."

"CINTA tunggu jawapn KASIH.Tolong ye KASIH.Beri CINTA peluang.Tolong lah fikirkan.Berilah peluang utk kita lupakan tentang orang lain.Tolong ye...."

CINTA memerhati KASIH berlalu pergi....

KASIH takkan mungkin menerima CINTA kerana KASIH tidak mahu KECEWA mengapa apakan CINTA.KASIH juga sedia tahu yang SEDIH meminati CINTA.Tak mungki KASIH ingin lihat sahabatnya SEDIH berduka lara...

"CINTA, maafkan KASIH.KASIH tak mungkin dapat menjadi yang terbaik untuk CINTA.KECEWA pasti akan membuatkan kita tidak senang bersama.Lagipun KASIH pasti CINTA tahu SEDIH sentiasa ingin mendampingi CINTA.Tak mungkin kita akan bahagia dan kita akan sentiasa rasa bersalah bila SEDIH melihat kita.Maafkan KASIH ya CINTA..


Sepi berlalu di hati CINTA.KASIH seolah-olah menafikan perasaan di dalam jiwanya.Bagi KASIH biarlah KASIH menunggu GEMBIRA yang entah bila akan muncul dalam hidupnya.GEMBIRA..kenapa kau menjauh..? 


dari KASIH kepada CINTA,
dari CINTA kepada KECEWA....

kasih,cinta,kecewa,sedih,gembira.....
2 sume lumrah berkasih kan....:')